Inloggen Registreren

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *

Handy Tools plugin

Artikelindex

Inhoud

Het gebruik van de instructies in deze plugin zijn voor eigen verantwoording.
De functies kunnen heel destructief zijn indien onkundig gebruikt wordt.

1 Openen Handytools

U start de Handytools zoals op deze afbeelding is aangegeven:

2 Uitvoeren van toegestuurde SQL of eigen SQL commando's

Na het openen van de handytools gaat u naar het tabblad "Run SQL":



In het bovenste gedeelte van het scherm plakt u de SQL commando's welke afgesloten dienen te worden met een ; teken.
De hier weergegeven SQL commando's zijn fictief, deze dient u dus niet te gebruiken!
U zult altijd persoonlijke codes ontvangen.


Als u alle SQL heeft geplakt, kunt u op de knop "Execute" klikken.



Als de SQL commando's goed uitgevoerd konden worden ziet u per regel de bevestiging "SQL 0 proccessed!".
Voor elke volgende regel wordt het getal 0 opgehoogd met 1, dus een geslaagde 2e commando levert de melding "SQL 1 proccessed!" op.
Bij een mislukt SQL commando zult u de fout melding zien.

3 Corrigeren van betalingsverschillen

Ga naar het tabblad "Ledger Transactions" en klik op de knop "Corrigeer periodes".

Hierna kunt u de standaard wegboek grootboekrekening instellen.


U gaat via de menu keuze "Instellingen => Voorkeuren => Data parameters".

Kies nu in het veld "General divs ledger" de grootboekrekeneing waarop u betalings verschillen wilt wegboeken.

4 Patches opnieuw uitvoeren

Bij het opstarten van osF na een update kunt u een fout melding krijgen.
Als zo'n fout melding lijkt op "Table unknown " en dan een naam (bv.) LOGGEDIN, dan betekend dat meestal dat er een patch niet gelukt of uitgevoerd is.
U kunt dit zelf proberen op te lossen met deze instructie:
Open in de windows verkenner deze locatie: osFinancials\Bin\SQL\FIREBIRD.
En geef een zoek opdracht naar de tekst (in de bestanden, dus niet als bestandsnaam!) van de fout melding, in het voorbeeld "LOGGEDIN", u zult dan als resultaat het bestand "patch19.txt" vinden.
Onthoud het nummer van de patch en open de Handytools plugin, en ga naar het tabblad "Patches".
Vul het nummer in in het veld "Rerun Patch X" en klik op de knop "Rerun Patch X".

Start osFinancials helemaal opnieuw op en probeer de administratie nu weer te openen.