Inloggen Registreren

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Heeft u boekhoudkundige vragen? Stel deze hier.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: ontvangst deellevering

ontvangst deellevering 1 maand 5 dagen geleden #2138

  • RWA
  • RWA's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 10
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik was al in die richting aan het denken, maar jouw manier is heel goed !
Door een copie te maken heb je in bericht inderdaad een referentie naar je originele inkoop, waardoor je dit blijvend kan opvolgen.
Heel goede tip ! Bedankt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ontvangst deellevering 1 maand 5 dagen geleden #2136

  • W_Dekker
  • W_Dekker's Profielfoto
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik los dit altijd alsvolgt op:
1) Kopieer het inkoopdocument. (Op docuumentnr. gaan staan -> Rechtermuis toets -> Kopieer -> Kopieer document)
2) In het originele inkoopdocument zet je in kolom verzend (is dus eigenlijk ontvangen) de aantallen die ontvangen zijn. (niet ontvangen dus op 0 zetten)
3) Nu kun je het originele inkoopdocument doorboeken. De voorraden van de wel geleverde artikelen worden bijgeboekt.
4) In het kopie inkoopdocument verwijder je de artikelen die je reeds hebt ontvangen. (Of je zet de aantallen bestel + verzend op 0)
5) Dit document nog NIET doorboeken. Dit doe je pas als je de nalevering van je leverancier ontvangt.

Op deze manier kun je altijd zien wat er reeds geleverd is, wat er nog binnen moet komen en klopt je voorraad altijd. Het afletteren van de inkoopfactuur van je deellevering is zo ook gemakkelijk.

Automatisch wordt het originele inkoopdocumentnummer overgenomen in de derde regel van het veld "BERICHT" in je gekopieerde inkoopdocument.
Zo kun je altijd snel het oorspronkelijke document terugvinden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RWA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ontvangst deellevering 1 maand 1 week geleden #2121

  • Pieter
  • Pieter's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 602
  • Karma: 6
  • Ontvangen bedankjes 66
Er is een simple plugin die 2 nieuwe documenten er bij maakt.

Artikel uitgifte en innamen.
In deze stand doet osF niets meer met de documenten factuur inkoop etc wat betreft aantallen.
Inkoop wordt dan nog wel steeds gebruikt om de voorraad waarde te bepalen.
Omdat een inkoop document soms pas een maand later komt moet de inkoop waarde zelf transitorisch op de juiste periode komen.
Met de nieuwe plugin ( alleen versie 5) transitorisch boeken.boek hij dus iets van


op 1-2-2020
Crediteur - 1210,-
inkoop waarde(voorraad) rekening 1000
Btw rekening 210
inkooptussen rekening 1000
inkoop waarde(voorraad) rekening -1000

Dan op 1-1-2020 ( dit is dus de transitorische boeking.
inkooptussen rekening -1000
inkoop waarde(voorraad) rekening 1000

Het effect is dat de voorraad waarde in maand 1 komt en niet in maand 2 waar de factuur is ingeboekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

osFinancials boekhouden

ontvangst deellevering 1 maand 1 week geleden #2118

  • RWA
  • RWA's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 10
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor je reactie !
Dit is echter niet duidelijk voor mij hoe dit praktisch kan. Zou je dit wat meer willen toelichten ? Dank bij voorbaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ontvangst deellevering 1 maand 1 week geleden #2112

  • Pieter
  • Pieter's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 602
  • Karma: 6
  • Ontvangen bedankjes 66
Waarschijnlijk kom je dan in de aparte documenten voor uitgifte en innamen.
Eventueel in combinatie met transitorisch boeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

osFinancials boekhouden

ontvangst deellevering 1 maand 1 week geleden #2110

  • RWA
  • RWA's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Berichten: 10
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik maak een inkoop bij leverancier A van artikel 1, artikel 2 en artikel 3.
Artikel 1 is geleverd, Artikel 2 en 3 zullen nog enkele maanden op zich laten wachten.
De voorraad wordt pas aangepast als ik het inkoopdocument doorboek, maar ik kan dit niet doorboeken daar nog niet alle artikels ontvangen zijn.
Hoe kan dit praktisch opgelost worden ? (Ik stel dit nu eenvoudig voor, maar het geeft complexere gevolgen)
Dank voor de reactie !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1