Inloggen Registreren

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Vraag en antwoord laten we het samen doen.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 5 jaren 10 maanden geleden #1814

  • W_Dekker
  • W_Dekker's Profielfoto Onderwerp Auteur
Hoi Pieter,
Je antwoord verbaast me enigszins. In de basis verandert boekhouden inderdaad niet echt, maar softwarematig zijn er natuurlijk altijd verbeteringen / toevoegingen mogelijk. De vele andere pakketten op de markt brengen regelmatig updates/aanvullingen uit en zijn constant bezig met verbeteringen.
Daarnaast zijn er sinds 2015 (zo oud is de huidige versie) nogal wat wijzigingen geweest als het gaat om informatie uitwisseling met officiƫle instanties. Denk hierbij aan SBR (XBRL) voor aanleveren jaarcijfers bij banken, verplicht E-Factureren (in XML formaat) aan alle overheidsinstanties etc.
Verbeteringen op het gebied van layout, functionaliteit, relatiebeheer en voorraadbeheer zijn natuurlijk ook nooit weg.

Ik begrijp dat OSF open source is en dat hierdoor budgettair gezien de ontwikkelingen/mogelijkheden minder hard gaan, Dat daarom de focus ligt op het ontwikkelen van nieuwe (betaalde) plugins begrijp ik ook nog, maar misschien is het verstandig om ook te zorgen voor een "basispakket" wat met z'n tijd meegaat (eventueel tegen betaling zou voor velen ook nog geen probleem zijn denk ik).

Het grote pluspunt van OSF is altijd de integratie van voorraadbeheer met boekhouding geweest.
De laatste paar jaaar zijn er verschillende online/offline (al dan niet open source) systemen bijgekomen die dit ook bieden maar met veel meer extra functionaliteiten. Zou zonde zijn als OSFinancials hier gaan antwoord op heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door W_Dekker.

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 5 jaren 10 maanden geleden #1812

Wat loopt er dan achter ?
Ik heb mijn reden waarom ik geen officiƫle release doe maar ik zie niet wat er echt achter loopt met de versie die je nu hebt.
Aan de basis van het boekhouden zal niet veel veranderen tot echt versie 5.
Als er een probleem is dan zorg ik dat het wordt opgelost.
Dat kan dan betekenen dat je een update moet downloaden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 5 jaren 10 maanden geleden #1811

  • W_Dekker
  • W_Dekker's Profielfoto Onderwerp Auteur
Inmiddels staat dit topic al ruim een jaar open en is er nog steeds geen update vrijgegeven.
Recent las ik in een ander topic dat versie 4.0.0.1065 in omloop zou zijn, maar ik kan toch nergens ontdekken waar ik deze zou kunnnen downloaden. Inmiddels begint versie 4.0.0.969 wel steeds meer achter te lopen. Wanneer kunnen we een update verwachten Pieter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 6 jaren 11 maanden geleden #1693

Fijn om te horen Pieter!
Er was enige zorg onder een aantal gebruikers omdat het al een tijd stil was.
Maar goed om te horen dat je niet van plan bent te stoppen. Staan er nog updates / upgrades op stapel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 6 jaren 11 maanden geleden #1691

Ik ga niet stoppen hoor.
Maar ik heb het druk.
Waarom denk je dat ik stop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 6 jaren 11 maanden geleden #1688

Het blijft angstig stil in dit topic.....
Pieter, indien voornemens is om de verdere ontwikkeling van OSF te stoppen dan horen wij dit graag zo snel mogelijk. Wij zullen dan moeten gaan overschakelen naar een andere systeem en je zal begrijpen dat dat de nodig impact heeft binnen ons bedrijf.

En ik denk dat er vele net zo over denken.

Graag je reactie hierop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 7 jaren 2 maanden geleden #1666

Ik ben hier ook benieuwd naar.

Wat het forum betreft dit was in mijn herinnering vroeger veel beter maar nu is het een klein drama alle teksten lopen door elkaar heen etc.

Op zich geen problemen mee als OSF zelf maar doorontwikkeld wordt. Ik vermoed dat er te weinig inkomsten zijn en het pakket daardoor een langzame dood zal sterven, dat zou wel jammer zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 7 jaren 2 maanden geleden #1660

Ik sluit me hier graag bij aan.
Als administratiekantoor ben ik tevreden met het pakket en heb ik er inmiddels diverse klanten mee op weg geholpen.
Echter ook ik ben heel benieuwd naar nieuwe ontwikkelingen, anders wordt het pakket ingehaald, zeker in een tijd waarbij de digitale ontwikkelingen heel snel gaan.
Stilstand is achteruitgang !
Ook mijn klanten informeren al naar updates en nieuwe toepassingen en uitbreidingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 7 jaren 2 maanden geleden #1659

Jammer dat de lay-out van dit forum zo belabberd is, maar we doen het er maar mee.
De vraag die hier gesteld wordt door mijn medegebruikers is legitiem: ik heb dezelfde vraag.
OSF is een fantastisch pakket, maar begint nu een beetje achter te lopen qua vormgeving en mogelijkheden.
Tot op heden niets dan complimenten, ook over geboden antwoorden via de mail, maar graag een reactie over de toekomstperspectieven, of zijn we afhankelijk van ontwikkelingen bij Turbocash?

Hoor het graag, Peter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ontwikkeling / updates OSFinancials? 7 jaren 2 maanden geleden #1655

Om precies deze reden kom ik even op het forum kijken. Pieter, we horen graag hoe jullie de toekomst voor jullie zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2